• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховна робота

Пріоритети виховної роботи

У контексті нових викликів, які постали перед країною, педагогічним працівникам необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей в навчальному закладі: слід зробити все, що допоможе дітям відновити відчуття безпеки; потрібно бути готовими до непростих запитань з боку школярів. Учні мають відчувати, що вчителі готові їх вислухати, допомогти проаналізувати відчуття та досвід.

Посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання передбачає використання у виховній роботі з учнями кращих традицій та звичаїв українського народу.

Важливим в питаннях профілактики дитячої жорстокості та насильства є:

  • створення безпечного середовища для дітей в навчальному закладі, спокійного мікроклімату в класному колективі;
  • допомога дітям відчути безпеку, подолати негативні емоції, налагодження діалогу з учнями;
  • посилення національно-патріотичного характеру навчання та виховання;
  • проведення належного сімейного виховання, відродження сімейних цінностей, підвищення ваги виховної функції сім’ї та підняття її авторитету, підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя.
Зміст виховання будується згідно “Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”, які затверджені наказом МОНмолодьспорту України від 31.10.2011 №1243, зокрема, за напрямами:
- ціннісне ставлення до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення до людей;
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до мистецтва;
- ціннісне ставлення до праці;
- ціннісне ставлення до себе.

МЕТА І ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

1. Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, традицій, народних ремесел.
2. Виховувати любов до праці, почуття дбайливого господаря своєї школи, бережливе ставлення до шкільного і класного майна.
3. Вчити дітей вчитись, виховувати почуття відповідальності за доручену справу.
4. Виховувати бережливе ставлення до природи, дати елементарні знання з екології.
5. Виховувати дітей за принципами християнської моралі.
6. Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального кодексу України.
7. Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах.
8. Зміцнювати здоров'я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізкультури, занять у спортивних секціях, ранкової фізкультури.
9.3 метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії і походи, прокладати "екологічні стежки".
10. Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.

ЦІЛІ І ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ РОБОТИ

Основною метою є виховання всебічно та гармонійного розвитку особистості відповідно до цільових орієнтирів виховної діяльності.

Цільові орієнтири виховної діяльності:

1. Сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального, морального потенціалу.
2. Забезпечувати опанування учнямицілісної системи знань про навколишнє середовище, практичних вмінь і навичок, способів творчої діяльності, прийомів і методів самопізнання і розвитку.
3. Виховувати в учнів цілісне сприйняття себе і навколишньої соціальної та природної дійсності.
4. Узгоджувати інтереси особистості з інтересами членів класної спільноти, з особливостями колективу класу та умовами його життєдіяльності.
5. Для зміцнення трудової дисципліни і поведінки учнів постійно акцентувати увагу на необхідності виконання правил для учнів.
6. У класній стінній газеті висвітлювати питання виконання доручень учнями класу, заохочувати учнів, які сумлінно ставляться до своїх доручень та обов'язків.

Виховна робота у ХЛ №89

Виховна робота у Харківському ліцеї №89 здійснюється в контексті національної та загальнолюдської культур, охоплює навчально- виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства та нації.

Особливості виховної роботи ХЛ №89

Виховна робота у закладі організована відповідно до “Конвенції про права дитини”, “Декларації прав дитини”, “Закону України про загальну середню освіту”, “Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти ”, програми “Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України”, СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ліцею на 2021 - 2025 н.р., річного плану роботи, планів виховної роботи класних керівників та МО класних керівників.

Реалізація основних завдань виховної роботи у ХЛ №89 здійснюється за кількома пріоритетними напрямками:

  • впровадження моделі громадсько активної школи;
  • інтегральний розвиток лідерства;
  • нові орієнтири роботи з обдарованою молоддю;
  • нові орієнтири виховної роботи;
  • я-громадянин і патріот своєї держави;
  • здорова особистість - здорова нація;
  • формування в учнів загальнолюдських цінностей та моралі;
  • національне та культурне відродження, звичаїв та обрядів, виховання поваги до рідної мови;
  • організація інформаційно-просвітницької роботи серед учнів;
  • розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення дітей до різноманітної діяльності за інтересами;
  • організація морально-правового виховання, залучення до цієї роботи працівників правоохоронних органів. Захист прав та інтересів учнів;
  • надання допомоги в організації роботи органам учнівського самоврядування;
  • організація літнього відпочинку школярів, зокрема дітей пільгового контингенту;
  • охорона та зміцнення здоров 'я дітей;
  • організація роботи з батьками.

Виховання учнів у ХЛ № 89 здійснюється в контексті національної та загальнолюдської культур, охоплює навчально- виховний процес, ґрунтується на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднує інтереси особистості, суспільства та нації.

Виховні технології, які використовує в своїй роботі заклад:

  • проектні технології;
  • інтерактивні технології;
  • елементи театральної педагогіки

Нормативно-правова база з виховної роботи:

  • Декларація прав дитини.
  • Закон України про загальну середню освіту.
  • Закон України Про молодіжні дитячі організації.
  • Конвенція з прав дитини.
  • Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти.
  • Основнові орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України.
  • План ВР на 2023/2024 н.р.
  • СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ Харківського ліцею № 89 Харківської міської ради Харківської області на 2021 - 2025 н.р.

Наше педагогічне кредо:

  • Кожний школяр має свій індивідуальний талант, наше завдання його виявити, розкрити, розвинути;
  • Кожен школяр має право на самореалізацію, самоактуалізацію;
  • Кожен школяр має право на вибір життєвої позиції;
  • Забезпечити для кожного школяра умови для інтелектуального, морального, духовного, соціально-культурного, фізичного розвитку на основі природних можливостей та здібностей.
Головна мета - виховання інтелектуальної, гуманної, творчої особистості, здатної до активної професійної та громадської діяльності.

Наша програма:

"Ліцей - центр науки, культури й громадського виховання"

Визначальними принципами Концепції виховної роботи ліцею є:

  • Принцип гуманізації й демократизації виховного процесу;
  • Принцип особистісно-орієнтованого підходу у вихованні;
  • Принцип єдності загальнолюдського та національного у формуванні високої духовності, культури, гуманістичного мислення крізь призму національного.
  • Принципи оптимізації виховного процесу.

Інформацію про виховні заходи дивись у розділі "Новини"
З 1995 р. існує учнівське самоврядування (САМ-89)

Підсумки виховної роботи у ХЛ 89 за 2022-2023 н.р.

Кiлькiсть переглядiв: 3191