Реалізацією наставницького напряму у ліцеї опікується центр «Турбота»
(міністр Антоненко Кіра, учениця 7-А класу)
Мета і зміст роботи центру:
виховання дбайливого ставлення учнів до оточуючих людей та речей
Задачі центру:
- виховання в учнів працелюбності, дбайливого ставлення до ліцею, його майна;
- залучення батьків, учителів, учнів до участі в днях добрих справ, благоустрою території, приміщень;
- турбота про учнів молодших за віком, про людей похилого віку;
- сприяння налагодженню взаєморозуміння, взаємоповаги, між усіма учасниками навчально-виховного процесу: діти – педагоги, діти – батьки, батьки – педагоги, діти – діти;
- благодійна допомога воїнам, малозабезпеченим сім'ям, тваринам, тощо;
- звітування про проведену роботу на засіданнях Президіуму.
2021/2022 н. р.:
Участь у благодійному новорічному святі на допомогу Микиті Возному
Благодійна допомога воїнам АТО до свята Миколая
Благодійна допомога для малозабезпечених сімей (грудень, 2021 р.)
Благодійна допомога воїнам АТО до Дня Українського козацтва та Дня захисників і захисниць України
5 жовтня у початковій школі учнями середньої школи були проведені уроки доброти "Гуманне ставлення до тварин", присвячені Всесвітньому дню захисту тварин.
Займаємося волонтерством в зоопарку
2020/2021 н.р.:
Напередодні Великодняучні початкових класів ХЛ № 89 робили тематичні прикраси для класних кабінетів, а також великодні вироби для пацієнтів Військово-медичного клінічного центру Північного регіону, які відвезли туди разом із солодкими подарунками
До свята Миколая зібрали та відвезли у воєнний шпиталь багато солодощів та засобів гігієни для поранених воїнів АТО (грудень, 2020)
Привітали святковими новорічними листівками бабусь та дідусів з будинку пристарілих у рамках акції «Мрія не старіє» - грудень 2020
Було зібрано та відправлено поміч (багато речей, взуття, іграшок та канцтоварів) дітям для реабілітаційного центру «Гармонія» та малозабезпечених сімей з селищ (листопад - грудень, 2020)
Привітали он-лайн концертом дітей з Харківського центру реабілітації дітей-інвалідів та інвалідів дитинства «Промінь» з нагоди Міжнародного дня інвалідів (3 грудня, 2020)
Учні привітали військовослужбовців, які знаходяться на лікуванні у Військово-медичному клінічному центрі Північного регіону, з Днем захисника України!
2019/2020 н.р.:
4 березня 2020 року привітали солодкими подарунками воїнів АТО у воєнному шпиталі зі святом Масляної
23 грудня учні привітали солодкими подарунками воїнів АТО у воєнному шпиталі зі святом Святого Миколая
Грудень 2019 року- поміч дітям для реабілітаціїйного центру "Гармонія" та малозабезпечених сімей з селищ Бригадівка та Забавне
6 грудня учні ліцею організували концерт у Харківському центрі реабілітації дітей-інвалідів та інвалідів дитинства "Промінь" з нагоди Міжнародного дня інвалідів
11 жовтня - вітання воїнів АТО у воїнному шпиталі зі святом Захисника України
2018/2019 н.р.
8 листопада - акція "Від теплої руки дитини - захисникам моєї України"
1 листопада за ініциативи ліцейського самоврядування учні ліцею провели благодійну акцію "Допоможи Харківському зоопарку".
Важливим напрямом наставницької діяльності є шефство над молодшими школярами, яке дозволяє зміцнити інститут наставництва і формувати дружнє середовище в усьому ліцейському колективі.
Мета шефської роботи в ліцеї - надання допомоги учням молодшого віку, мотивація учнів на позакласну роботу, реалізація інтелектуальних і творчих здібностей дітей.
При досягненні мети вирішуються наступні виховні завдання:
- духовно-моральний розвиток школярів;
- виховання почуття громадянськості і патріотизму;
- формування почуття відповідальності;
- залучення дітей до процесу активної діяльності;
- організація позаурочного взаємодії учнів середньої та молодшої школи;
- стимулювання і створення ситуації успіху;
- організоване проведення вільного часу;
- створення атмосфери толерантності в дитячому колективі.
Очікувані результати:
- набуття школярами досвіду соціально активного життя;
- розвиток творчих здібностей і самореалізація учнів;
- різноманітність видів діяльності молодших школярів;
- для молодших школярів - придбання нових друзів, нового життєвого досвіду, додаткову увагу і відчуття потрібності, прояв інтересу до їх життя. Подібне спілкування збагачує, дає дитині позитивний образ дорослої людини, який здатний дарувати турботу, вирішувати побутові питання, прийти на допомогу у важкий момент;
- для старших школярів - відчуття причетності до проблем молодших дітей, нові почуття і досвід під час спілкування з дитиною, можливість надання реальної допомоги.
В основі роботи з дітьми використовуються виховні методи:
- залучення до діяльності;
- співробітництво;
- стимулювання;
- особистий приклад.
У процесі наставництва діти проявляють свої індивідуальні та творчі здібності, вчаться жити в колективі, з повагою ставляться до людей старшого покоління і піклуються про своїх молодших товаришів. Результатом шефства в молодших класах є перехід до шкільного самоврядування в середній і старшій ланках, що сприяє розвитку у старшокласників упевненості в собі, саме і взаємоповаги, відповідальності за доручену справу.
В обов'язки САМовця-шефа входить:
- виявлення лідерів класу і з'ясування їх інтересів (чистота і порядок, знання, спорт тощо);
- запрошення лідерів з підшефного класу на навчальні заняття в тренінговій формі Ради старшокласників.
Всі учні класів діляться на відділи. Кожен відділ бере безпосередню участь в роботі з підшефним класом.
Структура учнівського самоврядування в класі
Співпраця з підшефним класом:
1. Відділ правопорядку: допомога черговому в підшефному класі;
2. Спортивно-оздоровчий відділ: організація зарядки;
3. Цивільно-патріотичний відділ: підготовка класних годин на цивільно-патріотичну тему;
4. Відділ оформлювання: оформлювальна діяльність;
5. Відділ турботи і доброти: виготовлення подарунків до значимих свят;
6. Трудовий відділ: допомога в організації суботників з прибирання території ліцею;
7. Кореспондентський відділ (літературний): допомога в оформленні стінгазет, фоторепортажі;
8. Відділ культури і дозвілля (театральний): розробка сценаріїв свят підшефного класу, їх постановка і проведення.
Результатами шефства старшокласників над учнями молодших класів є:
- отримання досвіду соціальної активності;
- самореалізація в певному виді діяльності.
Для учнів молодших класів - це:
- набуття нового життєвого досвіду;
- відчуття потрібності;
- формування позитивного образу дорослої людини;
- урізноманітнення видів позаурочної діяльності учнів початкової школи.
2017/2018 навчальний рік
13 березня учнями ліцею було передано благодійну допомогу Обласному центру соціально-психологічної реабілітації дітей "Гармонія". Протягом місяця у ліцеї проводилась акція зі зборуіграшок, одягу, канцтоварів, побутової хімії, засобів гігієни та іншого, у якій взяли участь учні, батьки, вчителі. Дуже приємно, що практично всі не зашились байдужими!
Вже традиційно учні ліцею організували свято Масляної і для поранених, які проходять лікування у Військово-медичному клінічному центрі північного регіону.
31 січня в рамках участі у міській акції "Гвардійська родина-тобі, Україно", яка проходить за ініціативи голови правління Харківської громадської організації миротворців ООН, учні ліцею передали солодкі подарунки дітям Луганщини.
Учні ліцею привітали з Днем Святого Миколая воїнів АТО, завітавши до Військово-медичного клінічного центру північного регіону.
2 листопада у ХЛ №89 свято Хелоуїн традиційно завершується поїздкою до Харківського зоопарку. Всі гарбузи та інші овочі й фрукти, які зібрали учні ліцею, йдуть на стіл жителям зоопарку. Як говорять працівники зоопарку: "Звірята дуже задоволен!і" А діти щасливі, що вони зробили добру справу.
Кiлькiсть переглядiв: 505